Usein kysyttyä
Tapahtumiin saavutaan vain terveenä. Vastuullisinta ja tärkeintä on jättää tapahtuma väliin, mikäli oireita on.
Suojamaskit ja turvavälit
- Onko minun käytettävä maskia?
Tapahtumissamme ei ole tällä hetkellä voimassa maskisuositusta. Suojamaskeja tarjotaan asiakkaille sekä näytteilleasettajille, ja niitä on jaossa tapahtumien sisäänkäynneissä.
- Tuleeko ylläpitää kahden metrin turvaväliä?
Turvavälimääräys ei ole tällä hetkellä voimassa.
Kävijämäärät
- Rajataanko päiväkohtaista kävijämäärää?
Päiväkohtaista kävijämäärää voidaan rajata tarvittaessa. Kävijämäärärajaus on suhteessa tapahtuman kokoon ja käytettävien hallien määrään. Seuraamme tilannetta ja viranomaisten ohjeita aktiivisesti.
Tuotteet osastolla
- Voinko jakaa osastollani esitteitä, virvokkeita tai makeisia?
Kyllä voit.
- Onko mahdollista tarjota elintarvikkeita?
Messuosastolla on mahdollista tarjota elintarvikkeita.
Elintarvikkeista tulee ilmoittaa ravintoloitsija Finnrestalle (vastuuvapauslomake) sekä tarvittaessa elintarvikevalvontaan. Osastolla käsiteltävien elintarvikkeiden suhteen on noudatettava elintarvikelainsäädäntöä ja yleisiä hygieniaohjeita. Ilmoitusta ei tarvitse tehdä, mikäli kyseessä on vähäinen määrä esimerkiksi paperikääreellisiä makeisia, keksejä tai muuta kahvileipää, sipsejä tai kahvia.
- Voinko tilata elintarvikkeita Finnrestalta?
Kyllä, elintarvikkeita saa tilata ravintoloitsija Finnrestalta.
- Miten tilaan tarjoiluja Finnrestalta?
Näytteilleasettajat voivat ammattimessujen yhteydessä tilata Finnrestalta tarjoiluja Extranet-palvelun kautta, ‘Ravintolapalvelut’-osiosta. Kuluttajamessuilla voit olla suoraan yhteydessä Finnrestaan. Finnrestan valikoimissa on runsaasti vaihtoehtoja, niin ruuassa kuin juomissa.
Koronapassi ja -käytännöt
- Onko tapahtumissamme käytössä koronapassi?
Ei ole, sillä tällä hetkellä koronapassi on STM:n ohjeistuksen mukaan poissa käytöstä. Seuraamme ohjeistuksia ja toimimme niiden mukaan.
- Näytetäänkö ovella rokotustodistus tai negatiivinen koronatestitulos?
Näin toimitaan ainoastaan, mikäli koronapassi tulee virallisesti käyttöön. Tapahtumiin saavutaan vain terveenä. Vastuullisinta on jättää tapahtuma väliin, mikäli oireita on.
- Mitä jos altistun koronavirukselle messuilla? Miten altistumisista ilmoitetaan?
THL:n mukaan tartuntojen jäljitys on käynyt tehottomaksi tartuntojen torjunnassa, koska kaikkia tartunnan saaneita ja altistuneita ei ehditä tavoittaa ajoissa. Mikäli altistumisista ilmoitetaan, tapahtuu se aina viranomaisten toimesta. Tapahtumajärjestäjä tiedottaa näistä viranomaisten ohjeistusten mukaisesti.
Peruutukset ja palautukset
- Voinko peruuttaa osastoni tämän syksyn tapahtumiin?
Tapahtuman järjestettäessä normaalit tapahtumien peruutusehdot pätevät. Osastopaikan siirto seuraavaan tapahtumaan pätee tietyin ehdoin, olethan yhteydessä asiakaspalveluun. p. 0207 701 222 (ma–pe klo 9–15), asiakaspalvelu@tampereenmessut.fi
- Saanko osastopaikasta rahat takaisin, jos tapahtuma siirtyy?
Osastopaikka siirtyy tapahtuman mukana. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun. p. 0207 701 222 (ma–pe klo 9–15), asiakaspalvelu@tampereenmessut.fi
- Voinko saada ostetusta kävijälipusta rahat takaisin?
Palautukset tehdään tilannekohtaisesti, olethan yhteydessä tahoon, mistä olet lipun ostanut.
- Mistä löydän materiaaleja turvallisuusviestintään?
Olemme laatineet valmiita graafisia materiaaleja asiakkaidemme ja sidosryhmiemme käyttöön. Materiaalit